I Szkolna Konferencja Klimatyczna
,,Razem dla klimatu” – I Szkolna Konferencja Klimatyczna
W tym roku szkolnym uczniowie klas 8 uczestniczyli w projekcie ,,Razem dla klimatu”, który miał na celu poszerzenie wiedzy na temat zmian klimatu. Podejmując udział w projekcie nasi uczniowie stali się częścią światowych wydarzeń, które wpływają na ograniczenie skutków zmiany klimatu. Ponadto uczą się planowania i przeprowadzania działań, co pomoże im w przyszłości w innych projektach – szkolnych, zawodowych, osobistych. Uczniowie pracowali w zespołach, samodzielnie wybrali problem, którym chcą się zajmować, a potem zaprezentować na Szkolnej Konferencji Klimatycznej. W trakcie badania i opracowywania wybranego tematu odbyły się 3 konsultacje z opiekunami projektu.
W projekcie pracowali uczniowie:
Grupa 1 (8a): L. Gogolewska, S. Pasierowska, K. Czapiewska, M. Włoch
Temat: Jak CO₂ wpływa na wody i lodowce?
Grupa 2 (8a): A. Pestka, P. Kędzierski, K. Kozłowski, M. Niemojewski
Temat: Nawałnica- niszczycielska siła wiatru.
Grupa 3 (8b): Yasmin Ufnowska, N. Morzuch, A. Kaszubowska
Temat: Zima teraz, a 40 lat temu. Co się zmieniło?
Grupa 4 (8c): A. Rędzińska, M. Zielke, K. Kuczyński
Temat: Pożary- emisja CO₂
Grupa 5 (8d): Ł. Lepak, D. Skajewski, A. Wierzbowska, M. Sawicka
Temat: Czym jest ślad węglowy?
Grupa 6 (8e): Sz. Karliński, P. Pluto-Prądzynski, O. Grzella, M. Gortatowski
Temat: Masowe wycinki lasów.
Grupa 7 (8e): Jakub Wolszlegier
Temat: Śmieci segregujesz, naszą Ziemię ratujesz.
18 kwietnia 2023 r. odbyła się Szkolna Konferencja Klimatyczna, na której obecni byli wszyscy nauczyciele uczący przedmiotów przyrodniczych w naszej szkole. Uczniowie zaprezentowali przygotowane materiały, które zawierały zdjęcia, filmiki, wywiady i badania naukowe. Wszystkie zespoły włożyły bardzo dużo pracy w przygotowanie prezentacji. Przedstawione materiały były różnorodne i bardzo interesujące. Nauczyciele obecni na konferencji podkreślili kreatywność i dojrzałość uczniów w podejściu do wybranych problemów ekologicznych. Najwyżej ocenili prezentację grupy 1 i 3 przyznając im I miejsce. II miejsce otrzymała grupa 5, a III miejsce grupa 4.
Klimat się zmienia, więc zmieńmy sposób myślenia i stańmy się częścią klimatycznie świadomych społeczności.
Gratulujemy wszystkim uczniom, którzy zaangażowali się w pracę projektową i w najbliższym czasie przedstawią swoją prezentację społeczności szkolnej.
D. Szlachcikowska
K. Chmielewska