2c i 3a w Gdyni

Wycieczka klasy II c i III a do Gdyni

16 maja 2023 r. uczniowie klasy II c i III a wraz z opiekunami: C. Kliczkowską, W. Kamińską i K. Porożynską wybrali się na wycieczkę do Gdyni. Najpierw udaliśmy się do Centrum Nauki Experyment, w którym mogliśmy uczyć się i bawić, zwiedzając interaktywne wystawy. Zgromadzone tam eksponaty zachęciły nas do działania i eksperymentowania, bo nie ma nic lepszego, niż samodzielne odkrywanie fascynującego świata nauki. Na wystawie „Akcja człowiek” mieliśmy okazję sprawdzić, co kryje nasze bogate wnętrze, poznać zagadki naszego ciała. „Drzewo życia” to wystawa, która pozwoliła nam odkryć zagadnienia otaczającej nas przyrody. Świat fizyki pokazała nam wystawa „Niewidoczne siły”. Wystawa „Hydroświat” zaprosiła nas do zakasania rękawów i działania w wodzie. Tu mogliśmy zagłębić się w wiedzy na temat wodnego żywiołu. Ostatnia z wystaw tematycznych „ Kierunek zdrowie” przybliżyła nam urządzenia pomiarowe, symulatory urządzeń ratowniczych, aplikacje symulujące zachowania w skrajnych sytuacjach. Każdy z nas mógł przećwiczyć na fantomach udzielanie pierwszej pomocy. Opuściliśmy Centrum Nauki Experyment bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia. Po tak atrakcyjnie spędzonym czasie przyszedł moment na pyszny obiad w restauracji Parkowa Bistro. Następnie udaliśmy się na statek – muzeum „Dar Pomorza. Zwiedziliśmy z przewodnikiem ten piękny, trójmasztowy żaglowiec. Poznaliśmy ciekawą historię fregaty, obejrzeliśmy jej wyposażenie, zajrzeliśmy do pomieszczeń mieszkalnych praktykantów, załogi i komendanta. Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer i oczywiście zakup pamiątek. Ciekawą atrakcją był dla nas widok cumujących przy nabrzeżu zabytkowych okrętów i statków żeglarskich.

Z żalem opuszczaliśmy Gdynię. Interaktywne wystawy i eksperymenty, najsłynniejszy polski żaglowiec pobudziły naszą ciekawość świata, połączyły naukę z zabawą oraz dostarczyły wielu emocji. Wycieczka była rewelacyjna! Zobaczcie sami.