Luty w 0a
Luty rozpoczęliśmy od rozmowy na temat Karnawału. Dowiedzieliśmy się co to jest karnawał oraz jakie zwyczaje są z nim związane. Poznaliśmy także tradycje karnawałowe innych krajów. Rozmawialiśmy też na temat strojów karnawałowych. Dzieci dzieliły się informacją za kogo będą przebrane podczas naszego balu karnawałowego. Bawiliśmy się balonami i zamienialiśmy nasze balony w kolorowe twarze. Oczywiście jak mowa o balonach to poznaliśmy literkę „b”, „B” oraz cyferkę 0. Drugi tydzień lutego poświęciliśmy na polarną wyprawę na biegun północny i południowy. Dzieci dowiedziały się jakie zwierzęta żyją na biegunach. Poznały ich charakterystyczne cechy i środowisko życia. Wykonaliśmy również pracę plastyczną pt. „ Miś polarny” i „Pingwin” , które ozdobiły naszą klasę. Uczyliśmy się śpiewać piosenek m.in. „ Zima, zima, zima…” Poświęciliśmy czas na rozmowę o życiu Inuitów , zapoznaliśmy się z ich wyglądem , charakterystycznymi cechami ubioru oraz uczyliśmy się co należy zabrać w ekwipunku na polarną wyprawę. Przy okazji poznaliśmy literkę „n”, „N”. Korzystaliśmy z pięknej pogody na świeżym powietrzu , ucząc się tańca pingwina. Przez cały miesiąc wykorzystywaliśmy poznane cyferki do liczenia, utrwalaliśmy znaki <, >, +, -, =. Nie zabrakło także doświadczeń z udziałem wody i magnesu. Trzeci tydzień spędziliśmy na wiślanym szlaku. Utrwaliliśmy ukształtowanie Polski , zaznaczaliśmy na mapie rzeki oraz miasta : Gdańsk, Toruń , Warszawę oraz Kraków. Zapoznaliśmy się z cechami charakterystycznymi tych miast oraz ich zabytkami. Wykonaliśmy piękne albumy o tych miastach. Dzieci poznały legendę pt. „ Złota kaczka” , „ Smok Wawelski” oraz „Lajkonik”. Rozmawialiśmy także o „toruńskich katarzynkach”. Uczyliśmy się na nich liczyć J . W lutym także dzieci dowiedziały się co to jest sztuka i jakie są jej oblicza. Oglądaliśmy malowane obrazy oraz inne dzieła sztuki. Dzieci poznały proces tworzenia miseczki z gliny oraz próbowały odzwierciedlić proces jej tworzenia za pomocą obrazków. Poznaliśmy przy okazji literkę „w”, „W”. Rozróżnialiśmy również barwy podstawowe i pochodne. Te drugie tworzyliśmy za pomocą farb. Następnie wykorzystaliśmy je do malowania pięknych portretów klauna , które później wieszaliśmy u nas w sali. Rozmawialiśmy także o muzyce, o instrumentach. Odtwarzaliśmy rytmy za pomocą instrumentów w klasie. 13 lutego w naszej klasie obchodziliśmy klasowe Walentynki. Wszyscy przyszli ubrani na czerwono. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania co to są Walentynki ? Co to znaczy być zakochanym? Jak się czuje osoba zakochana? Co można kupić za prezent swojej ukochanej/ ukochanemu? Gdzie można iść na randkę ? Śmiechu było co nie miara. Wykonaliśmy piękne serca , każdy malował je według własnej inwencji twórczej. Nie zabrakło również pamiątkowych zdjęć z użyciem gadżetów walentynkowych i poczęstunku lizakami w kształcie serduszka :> Ostatni dzień przedszkola przed feriami zakończyliśmy długo wyczekiwanym Balem Karnawałowym.

