Czytelnictwo i bezpieczeństwo w kl. II

SPOTKANIE KLAS II –

CZYTELNICTWO I BEZPIECZEŃSTWO

W środę, 15 czerwca odbyło się kolejne spotkanie, wspierające zainteresowanie czytelnictwem oraz uwrażliwiające na bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas wakacji. Tym razem na wspólne spotkanie zostali zaproszeni uczniowie klas drugich.

W imprezie udział wzięli także zaproszeni goście. Pani Bieszke-Wolf, pedagog szkolna, ponownie wcieliła się w rolę lektora. Przeczytała opowiadanie „Ogień” z książki „Piaskowy wilk i ćwiczenia z myślenia” Asy Lind. Przybliżyła zaciekawionym dzieciom bohaterkę Karusię wraz z Piaskowym Wilkiem i sytuację mogącą wymknąć się spod kontroli, ale kończącą się szczęśliwie. Słuchacze podziękowali pani pedagog gromkimi brawami. Pan Marek Jasnoch, policjant, omówił tematykę związaną z bezpieczeństwem odwołując się do konkretnych sytuacji. Nawiązał dobry kontakt z uczniami i starał się, aby byli aktywnymi słuchaczami. W przystępny sposób przekazał zebranym wiele cennych informacji i rad, dotyczących zachowania się w niebezpiecznych i trudnych sytuacjach, szczególnie w czasie wakacyjnym. Drugoklasiści podziękowali panu policjantowi oklaskami za przybycie i ważne rady.

Uczestnicy spotkania przynieśli swoje lub wypożyczone książki, różnorodne tematycznie. Chętni opowiadali zebranym o wybranej przez siebie książce i starali się zachęcić innych do przeczytania. Uczniowie otrzymali tematyczną krzyżówkę do wykonania w swoich klasach. Również podczas imprezy dla klas II, została zaprezentowana bogata wystawa, interesujących książek, znajdujących się w bibliotece szkolnej i wybrana z myślą o drugoklasistach. Nie zabrakło także zabawy ruchowej, dzieci bawiły się przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.

Mamy nadzieję, że spotkanie przyczyni się do rozwijania zainteresowań czytelniczych, zachęci do wizyty w bibliotece szkolnej, a także przyczyni się do przestrzegania bezpieczeństwa.

Organizatorzy:
E. Bonkowska, P. Muchowski, U. Sroka

Spotkanie klas II - Czytelnictwo i bezpieczeństwo - 15.06.2022

Ułatwienia dostępu