8b w Krakowie

WYCIECZKA DO KRAKOWA I OKOLIC

W dniach 1-4 czerwca 2022r. odbyła się wycieczka uczniów klasy, VIII B oraz reprezentantów klas VIIIA i D do Krakowa i jego okolic. Mimo wczesnej zbiórki, wszyscy stawili się o czasie. Około godziny 11:30 przybyliśmy do Częstochowy i mieliśmy możliwość zwiedzania Jasnej Góry. Przewodnik opowiadał historię sanktuarium oraz znajdujących się tam zabytków, a także zgromadzeniu Paulinów, zamieszkujących w tamtejszym klasztorze.

Ogromne wrażenie zrobiły na nas trzecie co do wielkości organy w Polsce. Oczywiście pobyt na Jasnej Górze nie mógł się odbyć bez spotkania z Królową Polski w wizerunku Cudownego Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej. Później, tego samego dnia, korzystając z audiobooków wysłuchaliśmy opowieści o eksponatach zebranych w

Muzeum Świętego Jana Pawła II w Wadowicach. Mieści się ono w rodzinnym domu Papieża, tuż obok Bazyliki Ofiarowania NMP, którą odwiedziliśmy zaraz po wyjściu z muzeum.

Drugiego dnia już od rana byliśmy na nogach. Na początek czekało nas kilkugodzinne oglądanie Kopalni Soli w Wieliczce. Podczas wędrówki po korytarzach i komorach, na głębokości nawet 135 metrów pod ziemią, pani przewodnik zapewniła nam wiele emocji. Ciekawie opowiadała o górnikach z kopalni i pozwoliła nam nawet na posmakowanie ścian korytarzy, które okazały się bardzo słone! Po wyjściu z podziemi odpoczęliśmy przez chwilę na Tężni, a następnie udaliśmy się na wycieczkę po Krakowie. Mimo zmęczenia udało nam się zobaczyć najważniejsze zabytki byłej stolicy Polski, w tym spotkać legendarnego Smoka z Wawelu. Podczas spacerowania po ulicach miasta usłyszeliśmy hejnał odgrywany z wieży Mariackiej. Wieczorem, wszyscy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi, wróciliśmy do hotelu.

Następny dzień naszej wyprawy był najbardziej wyczekiwany przez większość uczestników, udaliśmy się bowiem do Energylandii w Zatorze. Przez cały pobyt w parku rozrywki mogliśmy wchodzić na wszystkie dostępne atrakcje, dzięki czemu każdy znalazł coś dla siebie. Większość uczestników korzystała głównie z rollercoasterów takich jak: Zadra, Hyperion, czy RMF Dragon, ale również z innych miejsc, np. z kina 7D i Dom Strachów. O wyznaczonych porach każdy uczeń musiał zameldować się u opiekunów wycieczki, żeby było wiadomo, że wszystko jest w porządku.

W ostatni dzień wycieczki zetknęliśmy się z brutalną rzeczywistością, jaka panowała w obozach zagłady w Auschwitz-Birkenau. Zobaczyliśmy w  jakich warunkach miliony ludzi spędzało swoje ostatnie chwile życia. Historie, jakie usłyszeliśmy od przewodniczki dogłębnie nami wstrząsnęły. Opowiadały one o niewinnych ludziach, którzy często nieświadomie wysyłani byli na śmierć, o ciężkich pracach, które więźniowie musieli wykonywać oraz o marszach śmierci i codziennych trudach jeńców. Oglądając budynki i komory gazowe zrozumieliśmy jak trudne było życie w czasach wojny. Wyjazd przebiegł pomyślnie, a my pełni wrażeń wracaliśmy do swoich domów z nadzieją, że uda nam się przekazać najbliższych chociaż część przeżytych wrażeń.  W drodze powrotnej oczywiście nie mogło zabraknąć śpiewów i wesołych wspomnień.