Na szlakach historii – Warszawa

Drodzy koledzy i koleżanki!

Pragniemy podzielić się z Wami wrażeniami z naszej szkolnej wyprawy do Warszawy. Była to dla nas wielka przygoda, która trwała trzy dni, a podczas której udało nam się zobaczyć i zwiedzić najciekawsze i najcenniejsze pod względem historycznym miejsca naszej stolicy.
     Pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe udaliśmy się na Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie czekał na nas przewodnik pan Adam. Od niego usłyszeliśmy ciekawe opowieści i fakty związane z bohaterami oraz innymi znanymi i zasłużonymi ludźmi spoczywającymi na tym cmentarzu. Jeszcze tego samego popołudnia zwiedziliśmy również Stare Miasto, a w nim: Kolumnę Zygmunta, Pomnik Warszawskiej Syrenki, Rynek Starego Miasta, Barbakan, mury miejskie, Pomnik Małego Powstańca, bazylikę św. Jana i Zamek Królewski. Podczas wieczornego spaceru po stolicy nasze nogi odmawiały nam posłuszeństwa, ale głowa była pełna wrażeń.

Następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym obejrzeliśmy film „Miasto ruin”. To niesamowita lekcja historii, czas zadumy i refleksji nad tym jak nasi rodacy bohatersko walczyli o wolność stolicy. Potem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Musicie się tam wybrać! To niesamowite miejsce, gdzie na własnej skórze można przeżyć trzęsienie ziemi, położyć się na całkiem wygodnym łóżku z gwoździami, stworzyć coś z niczego w majsterkowni. Do tego wizyta w Teatrze Wysokich Napięć i Teatrze Robotycznym. Wszystkich pokazów, doświadczeń i wystaw nie sposób wymienić, trzeba to po prostu zobaczyć. A żeby wrażeń nie było zbyt mało to odwiedziliśmy Planetarium, gdzie dzięki nowoczesnej technologii wyruszyliśmy na podbój kosmosu, zobaczyliśmy wnętrze wulkanu oraz oceaniczne głębie. To było niesamowite – KOSMOS jeszcze nigdy nie był tak bliski!  I tak zakończył się kolejny intensywny dzień.

W trzecim dniu podróży wraz z naszym przewodnikiem, panem Adamem pojechaliśmy zwiedzać Pałacu w Wilanowie i Łazienki Królewskie, w ogrodach których do zdjęć pozowały nam dumne i piękne pawie. Na terenie Łazienek wśród przepięknej przyrody i architektury podziwialiśmy   ukrytą w sercu parku letnią rezydencja ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta Poniatowskiego oraz oranżerie, amfiteatr, teatr dworski, Pałac Myślewicki oraz liczne wolnostojące rzeźby.
     Taki wyjazd to wspaniała lekcja historii, sztuki, przyrody, ale również cudowny czas kiedy mogliśmy pobyć razem. Poczuliśmy jak takie wyjazdy integrują, uczą, ale są też odpoczynkiem i odskocznią od codzienności.